Jom Follow Saya

Tuesday, July 24

:: Episod Ramadan :: 2

Assalamualaikum.

Ni sikit pesanan sempena ramadan nih.
Ingat nak post esok je. Tapi aku ngah sakit nih. Biasa la dugaan ALLAH.
Alhamdulillah aku bersyukor bila tawu yang ALLAH masih sayang dan ingat kat aku.
Nape? Sebab DIA bagi aku sakit untuk mengingatkan aku pada NYA! Terima kasih ALLAH sebab masih sayangkan aku.


Ni tazkirah kali nih.
Jom kita sama-sama besedekah!
Banyak pahala bersedekah ni.
Tambah-tambah pada bulan mulia bulan ramadan ni.


Sedekah ni jangan kita tetapkan hanya pada bulan ramadan je. Tapi bialah berkekalan dalam seharian kita.
Sedekah boleh dalam banyak cara. Tak semestinya bagi wang je. Tapi boleh dalam bentuk makanan.
Membuang benda yang berbahaya di jalan pon dikira sedekah.
Dalam bulan puasa ni, boleh jugak law berbuka dengan orang fakir miskin. Banyak pahala membantu mereka dalam kesusahan nih.

Rasulallah s.a.w. bersabda yang bermaksud :"sdekah yang paling utama adalah sedekah pada bulan Ramadan." Riwayat Tarmizi
source from : Luahfikiran

2 comments:

  1. sabr ye awak.. allah sayang awak tu, thats y dia uji awak :)

    tadi pergi semayang kat masjid, tercari2 jugak mane tabung masjid tapi tak jumpa pulak.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah dah chat dh..
      wow! gud for u! atleast awk usaha untk bersedekah

      Delete

Cerita laen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cute Plant Dancing Kaoani