Jom Follow Saya

Tuesday, August 7

:: Episod Ramadan :: 6

Assalamualaikum.
Hye kome!

Lama gak tak citer2 kat sini.
Erm..Rasanya boleh kot nak citer sebab apa..

Acer camni la. Alkisahnya stat awal bulan Ogos nih. 
Result exam baru2 nih dah kua.
Ada 2 cara untok cek....Mesej...Tenet...
Law guna mesej, lambat sikit or maybe xdapat trus.
Law guna tenet, hanya dengan satu klik dpat tawu trus.
Hehehe..
Aku gementar and nervous, aku pon guna cara lambat tuh.
Takmaw on9 langsung sebab takut tgok result sendiri.
Tapi akhirnya terpaksa gak on9 untuk daftar kursus bagi semester depan.
'ter' tengok jugak lah result sendiri.
Terkujat..
Terpana..
Terkaku..
Ternangis..
Tersedih...
................
Dan segala jenis 'ter' yang wujud lah.

Selepas beberapa lama..Aku pon dapatlah keberanian untuk mendaftar kursus gak.
So...Kesimpulannya aku masih akan menjejakkan kakiku kt USM NIBONG TEBAL tuh la.

Dah lepas plak perisitiwa menggugat jiwa dan mental aku tuh.
Aku ada moreh.
Bagi bahasa Lambor,Bota. Moreh adalah majlis berbuka puasa kat masjid.
Aku gitawu ni pon sebab aku bertikan lidah ngan sorang Kelantanese. Dye kata moreh tu majlis makan lepas taraweh.
Mayb kat tmpat dye berbeza kot.
Moreh ni opah Lambor,a.k.a. mak kepada ayah aku, dye yang anjurkan. And besenye famili jauh2 akan datang and berkumpul.

So,memang bising and rasa cam nak pecah umah kayu opah tu. Budak2 ramai angat!
Memang meriah la. Sampai makan pon cam makan kt umah panjang orang asli. Panjang angat tempat makan kt umah tuh.
Aku xsnap pape pon sebab aku dok cbok time uh.
Membantu kt dapo dan membuta kt bilik (siang la).
Aku n famili tak stay sebab kami org dekat jerk.
Kena balik gak la.
---------------------------
After after after that! Aku pegi anta adik aku yang belaja kt penang. Dye cuti Nuzul Quran.
Aku pegi teman ayah aku. Mak aku plak anta adik aku bongsu pegi skolah dye pada hari yang sama.

Time balik uh aku la yang drive.
Ayah aku penat.
Tapi dekat nak sampai tuh jalan dye bahaya cikit.
Jadi untuk kehidupan masa hadapan, ayah aku la drive.
.................................

De Fin!

2 comments:

  1. bestnya dapat drive.. saya ni dah bertahun ada lesen tapi takut nak bawak kete.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ramai gak yang takut cam kamu..tapi takleh la takut selamanya..kena gak bawak! overcome ur fear! gudlak!

      Delete

Cerita laen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cute Plant Dancing Kaoani
Daisypath Anniversary tickers