Jom Follow Saya

Thursday, May 17

circuit @_@??

Assalamualaikum...
Regarding projek mini, a.k.a. rat repellent aku tu.This is the aku wat board circuit dye.Board cicuit ni cam papan litar la. =_= hehe
Seblom wat papan litar kene ada litar dye and sgala bagai wayar yg berselirat haruslah di btol kan.Ni litar yg 2hari 2mlm aku wat.

Dah xcited drill papan dah.Drill ni untok wat lubang kat papan 2la.Basuh then lalu sgala bagai kimia.Siap wt plating ag.Jadi silver dowh~~
Anyway,grup aku dh wat step last2 dah.Tiba2,unexpectedly....
Copper dalam board 2 ilang! Copper 2 betndak sbgai wayar yg dok dlm board 2la.Memang buntu gler! Smua step dh ikot dh.Perfect without flaws!
Suddenly,rupa2nya, Step las skali kami 'ter'kasi lalu kt 1 mesin kimia untok kikis copper.Patotla ilang sgala bagai copper tuh.
Time kami seda tu dah pkol 5ptg.Lab nk ttop dh and kne wat dr drill smula.FYI, frol the beginning.Penat n sedih tak terhingga.Dahla nak laminate je pon bnyak hal.Ada 2 kali nak laminate.1 kaler biru and 1 ag hijau.Biru 2 je kami wat smpi 2 kali sebab ada ruang udara dalam 2.Ijau je kene wat 3 kali.Nak tunggu turn untok drill je dh dekat 2jam.Skip sgala klas yang ad spanjang arini. Las2 kene wat smula lak!
Tuhan je yang tawu btapa sdih n hampanya kami td. Kaki dh skit2 sebab lab 2 xd krusi yg bnyk.
Tapi xp,pengorbanan arini harap xsia-sia la.Sebab hari ni macam-macam ilmu pcb board aku blaja.Esok aku akan wat smpi habis ngan betol! Jiayou Asma!



dun wori..mesin ni xbhaya.jas lw kne bju ptih xleh tggl smpi abeh hayat! :P


Everyday may not be good, but thers something good in everyday

No comments:

Post a Comment

Cerita laen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cute Plant Dancing Kaoani
Daisypath Anniversary tickers