Jom Follow Saya

Monday, September 10

Sem BARU!

Assalamualaikum!

dah bukak sem baru dah!
Ya ALLAH! seblom ni cuti 2 bulan stengah kt..
lama tapi bosan~~

jgn kata aku takde wtpe ea
aku belaja untok wat keje umah and ngemas umah yang baru renovate tuh.
nak masuk sem baru nih, camni la keadaan aku---------

Malam sebelum gerak :
aku tak kemas apa ag.
siap bleh tengok citer korea kat chanel one hd taw..
citer bride of the sun.. hehehe
pastu baru kalut nak basuh selimut.
dandan lak mesin tak leh jalan. ngada-ngada tol
dekat pkul 12 camtu la, baru mesin stat.
kena aku pujuk dulu.
sementara tunggu tu aku kemas la sikit-sikit.
almost 70% siap malam tu.
dalam pukul 3 gak la baru aku jemo kaen.
takut gak la. tapi aku besyuko malam minggu ada rukun tetangga jaga.
dapat je tido...tros mati!


Pagi hari gerak :
abang aku lak bawak balik kawan nak beraya.
mula-mula denga kawan pompuan je dtg.
aleh-aleh datang sampai 3 kete.
tuuuddiiiiaaa~~~
aku pon sibuk menjamu menghidang.
meja makan laki n pompuan asing-asing.
dengar citer ada dalam kalangan kawan pompuan tuh bakal kakak ipar aku.
so, ayah pon semangat menjamu melayan tetamu.
alhamdulillah, law betul la ada dalam grup yang datang tuh..aku sokong trus.
sebab??
sebab yang datang tuh sume menutup aurat dengan sempurna gitu!
tudung labuh!
syukur angat law betul
bertuah badan abang aku tuh.

Time nak gerak :
nak gerak lepas mayang zuhur.
aku pon siap mandi lagi skali bagi segar lepas penat bekerja.
mayang and baru la nak masuk an beg dalam kete.
time dah gerak cikit, mak soh amek lak buah naga, buah pelam.
dah dapat buah tapi takde pisau nak belah t.
jadi ayah kata
"dalam kiraan sepuluh pegi amek!"
apa lagi..aku pon lari pecut masuk umah la.
al-maklum ye, ayah aku tu kapten askar.
camtu la dia asuh anak dia. (ala-ala askar gak la)
aku amek skali iron+heater la an.

Time sampai USM :
terus pegi daftar bilik.
terkjut aku.
aku dapat tingkat atas sekali n bilik paling hujung sekali.

paling hujung takpe la sebab memang situ bilik ketua aras (saya la*kembang kempis)
tapi dah dapat tingkat atas and parent takleh masuk tolong angkat an.
penat lah aku mengangkat 3 beg berat,1 beg iron heater,dan berpalstik-plastik makanan mak aku bungkus an.
sampai las sekali lutut aku menggeletar.
pastu pegi pindah an barang yang aku simpan kat stor dulu iaitu tingkat 2 ke tingkat atas.
memang lembik trus lutut aku.
thanks t0 kawan aku yang ngah free time uh, hajar, dye tolong aku ankat sekali.

lepas siap ngemas, camni la keadaan aku!

alhamdulillah, aku dah stat belajo arini.
baru intro sem 3 tapi aku akan set an.
sem ni, aku nak belaja kerana ALLAH.

moga aku mendapat kejayaan, insyallah.
doa an sama-sama yerk~

4 comments:

  1. sem 3 degree ke?
    adik saya sem 3 degree..=)
    abang asma tak perkenalkan mana satu pilihan hati dia?
    hehe...
    semoga asma berjaya ya...^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..sem 3 degree...abg sye pn malu2 kucing jerk..hehe

      Delete

Cerita laen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cute Plant Dancing Kaoani
Daisypath Anniversary tickers