Jom Follow Saya

Sunday, October 14

An Outing with my Bro and his friends

Assalamualaikum.

Sebelom pape...nk pesan la..jangan la kome membazir duit pada hal yg tak tentu and tak berfaedah. Utamakan la yang penting. Pastikan benda tu KEPERLUAN bukan KEMAHUAN.

Belanja aku harini ;
1-kete sewa rm30
2-repair laptop aku rm65
3-repair laptop adik rm60
4-baya makan rm10
5-minyak rm15
6-simcard adik yg baru rm10
7-ABC n cucur udang rm7.30
 So, total is rm200 #roughly la
Niat aku nak kua ni nak beli kasut sandal ladies yang selesa untok dipakai and tahan lama. Tapi nasib baek aku tak beli. Ada hikmah dalam kejadian nih.

Jadi guys....berjimat lah selagi boleh berjimat. Bukannya kedekut tp BERJIMAT. Beza taw kome.

Kedekut tuh :
Berat untuk bersedekah tapi ringan untuk bersukaria (membazir la kiranya)

Berjimat tuh :
Ringan untuk bersedekah tapi berat untuk perkara tak perlu.

6 comments:

  1. sekali keluar je dah banyak duit keluar kan?=)

    ReplyDelete
  2. selagi saya fikir saya ada duit mesti cepat je habisnya.. tapi semuanya tak nampak sebab semua duit masuk perut.. heeee

    ReplyDelete

Cerita laen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cute Plant Dancing Kaoani